» Ila parad med Sid!

Igår förmiddag hade Ilas progesteron plötsligt stigit till 31 nmol/l. Det hade stigit förvånansvärt kraftigt från de 12 nmol/l som hon hade dagen innan så jag är glad att jag testade om henne så pass snart igen. Man ska också tänka på att progesteronnivåerna kan variera med ca 40% över dygnet.
 
Men 31 nmol är en jättebra nivå och indikerar att Ila är inne i sin fertila period. Som tur var hade jag en snäll kollega som jag kunde byta min jour med så att jag kunde åka iväg till Sid samma kväll.
 
Ila och Sid fattade snabbt tycke för varandra och efter lite flört och bus dröjde det inte länge innan parningen var klar.
 
Efteråt fick de deras sanna "happy ending" på dejten - VALLNING. :D
 
 
 
 
 
De är så fina ihop! Snarlika i typ och proportioner och ungefär samma storlek, men något olika rörelsemönster. Det är också trevligt att de trivs så bra ihop. Sid var en riktig gentleman som väntade tills Ila var redo utan att vara påstridig. Och när de vallade så var det inga problem att köra en hane och en höglöpande tik ihop utan då var det fåren som var viktigast. Precis som det ska vara hos arbetshundar. :)
 
Sidden tar ett svalkande gyttjebad.
 
Nu håller vi tummarna för att Ila visar tecken på dräktighet om 3-4 veckor!
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback