» Vecka 8 (dag 57). Sista dagarna innan valpning...

Ila väger nu 24,5 kg. Hon har gått upp ytterligare 0,9 kg sedan förra veckan och har totalt gått upp 6 kg (!) från sin ursprungsvikt.. Det är en tredjedel av sin kroppsvikt. :P
 
För att ge perspektiv på det så kan jag jämföra med mig själv och mina 64 kg. För mig skulle det alltså innebära att jag skulle gå upp ca 20 kg på en månads tid. :P
 
 
 
 
Trots det så känns hon faktiskt lite piggare den här veckan. Jag tror buken har sjunkit så pass att valparna inte trycker lika mycket på bröstorganen. Hon galopperar runt en del på promenaderna och kan ibland hämta en leksak för att kampa lite.
 
Valparna är superpigga och har rajtan-tajtan varje kväll i Ilas mage. Man kan på långt håll se tydliga fosterrörelser och sparkar. Det är som i filmen Alien fast gånger 10... ;)
 
Ila äter nu Royal Canin Starter blandat med RC Recovery. Hon är i perfekt hull och jag vill att valparna ska ha tillräckligt med energi så vi förhoppningsvis klarar alla inför valpningen. Hon äter även en del köttben för att ha något att pyssla med, men de vill hon helst bara gräva ner och spara åt valparna..
 
Jag har också börjat tempa henne några gånger om dagen. Valpningen närmar sig med stormsteg.. :D
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback