» Grundkors online hos Klickerklok

Den 20:de november, om tre dagar, så börjar jag och Ila på en ny hundkurs!
 
För vår kurs i vardagslydnad i Uppsala som vi började vid terminstart avslutade vi innan den var klar... Träningsmetoden passade inte oss helt enkelt.
 
Nu börjar vi i stället på grundkursen hos Klickerklok. Länken till den hittar ni HÄR.
 
Instruktörer är Fanny Gott och Thomas Stokke. Det är de som har skrivit boken om Shaping som jag har använt mig av när jag tränat Ila. Det är en träningsmetod som passar oss!
 
Kursen kommer ta upp följande moment:
 
  • Hur du får hunden att älska lek med dig
  • Byteslekar med två leksaker
  • Att gripa och lyfta föremål snabbt
  • Shapingfärdigheter
  • Att hålla positionen och frisignal
  • Omvänt lockande
  • Stationsbeteende
  • Vända om till belöning
  • Inlärning av fotgående
  • Bakdelskontroll
  • Springa runt stolpe
  • Nosdutt i handen
  • Nosfrys på handen
  • Hoppstå
  • Grundträning för apportering
  • Framåtsändande
  • Stå till ligg med frysta tassar
  • Lägga på kommando och signalkontroll
Mycket av det har vi redan gjort eller börjat på tack vare boken, men jag tror ändå den här kursen kommer vara bra för oss så att vi får lite feedback och en ordentlig grund att stå på oavsett vad vi vill fortsätta träna på sedan. Det ska bli jättekul!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback