» Ilas bästa vän

Ilas bästa vän är en gullig taxflicka på ett år. Hon heter ironiskt nog Tila, så det blir lite löjligt när hennes matte och jag ropar efter våra hundar samtidigt...
När de här två är tillsammans så busar de hela tiden. Det är nästan så att man tillslut måste skilja dem åt bara för att få en lugn stund, eller för att man ser att Ila egentligen knappt orkar stå på benen men fortsätter att busa ändå.
 
Ila drar i Tilas koppel... Här är Ila tio veckor gammal.
 
 
 
I förrgår så åkte jag och Tilas matte med våra två hundar in till staden för att besöka en djuraffär. Ila och Tila härjade innan de kom in i bilen, i bilen, i djuraffären, i bilen på väg hem igen och efter att vi kommit hem. Sedan sov Ila hela kvällen och nästan hela dagen efter det.
 
I förrgår innan vi skulle åka in till stan...
 
I vanliga fall brukar jag tycka att hundar av lika ras leka bäst. Olika sorters hundar har helt enkelt lite olika sätt att leka på, och jag tycker mig ha sett att vallhundar har roligast med andra vallhundar, fågelhundar med andra fågelhundar o.s.v.
 
Men jag måste nog förkasta min teori för Ila och Tila leker väldigt lika och bra ihop. De springer ikapp (taxen är än så länge snabbast), eller ligger ner och brottas. Jag hoppas att de kommer fortsätta ha lika kul ihop även i fall Ila kommer bli mer än dubbelt så stor...
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback