» Ila har brutit av en tand...

För några dagar sedan skrek Ila plötsligt till när hon tuggade på kakelugnen. Jag tror hon försökte bita sin egen spegelbild i kaklet...
Det verkade snabbt vara bortglömt och snart så lekte hon vilt med en leksak igen.
När jag senare undersökte henne i munnen så såg jag att hon brutit av en mjölktand, den övre hörntanden på höger sida. Hon har alltså inte tappat den och en ny har kommit upp, utan den har gått av och man ser den röda pulpan.
Jag har haft koll på det varje dag sedan dess och det har än så länge inte blivit infekterat.
 
Det är en otydlig bild, men det är den övre hörntanden som sitter bakom den undre.
Jag har bestämt mig för att avvakta så länge tandköttet ser lika fint rosa och infektionsfritt ut. Ila verkar generellt oberörd och äter bra, men jag tror ändå hon har lite ont... :(
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback