» Hund i traktorn

Ila och jag följde med husse i traktorn en förmiddag.
Jag vill inte överbeskydda valpen utan försöker låta henne vara med i så många situationer som möjligt. Hon får helt enkelt anpassa sig till mitt liv.
Många Border collie's som lever på gård älskar att åka traktor helt enkelt för att de då får vara med. Men jag ser allt för många som låter hunden hoppa ut och in på egen hand bara för att den vill och kan.
Stegen är smala och traktorn är hög så risken att de skadar sig är stor men framför allt så sliter det ordentligt på deras leder om de får göra det dagligen.
Det som brukar ta slut först på en gammal Border collie är just rörelseapparaten och jag vill att min hund ska hålla så länge som möjligt.

Därför kommer jag inte låta henne vänja sig vid att hoppa ut eller in ur en traktor även i fall hon klarar av det.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback