» En eftermiddag på stranden

Jag och Ila tillbringade en härlig eftermiddag på stranden idag tillsammans med en vän och hennes hund Goa, en Welsh Corgi Cardigan på två år.
 
Vädret var underbart, hundarna var glada och vi badade allihop.
Ila tyckte först vågorna var lite otäcka och stod kvar på stranden och ylade när jag gick ner i vattnet. När jag sedan hunnit ungefär 10-15 meter ut i vattnet på den långgrunda stranden så bestämde hon sig plötsligt och kastade sig i. Hon hoppade i vattnet så långt hon kunde och när hon inte bottnade längre så började hon målmedvetet simma ut till mig som om hon aldrig gjort något annat. Fast hon pep hela tiden så hon lät som en liten pipleksak där hon kom simmande. :)
När hon kom fram så försökte hon klättra upp på mig så jag har nu några fina rivmärken på benen lagom till midsommarfirandet... Men jag är så stolt över min modiga, lilla hund!
 
När hon kom upp ur vattnet så blev hon väldigt busig. Det var inte lätt att försöka ligga och sola när den lilla huliganen rusade runt, grävde och skvätte sand på oss. Men både min vän och jag skrattade så att tårarna rann åt hennes glädje och påhitt. Dessutom så såg hon väldigt lustig ut när valppälsen var helt blöt. :)
 
Fina Goa, en härlig hund och en bra lekkamrat till Ila.
 
 Min busiga lilla tjej!
Ila grävde intensivt, helt utan hänsyn till vart vi låg och solade någonstans... :)
Min stackars vän och hennes hund får sand i ögonen när huliganen flyger förbi...
 
 
Hoppas ni har en lika bra eftermiddag och kväll som vi har haft!
 
 


Gårdsbacken
22 Juni, 2013 - 19:59 / BLOGG: http://gardsbacken.blogspot.se/

Vad härligt det ser ut!
Underbara bilder på ett stycke busig valp! Den sista är helt oslagbar... :))
Goa ser jättefin ut, snygga färger... Så nyttigt för valparna att få träffa snälla hundar!

Kramar från oss på Gårdsbacken


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback