» Sista dagen med Dell

I morgon kommer mamma hem från Thailand och ska hämta sin hund. Det känns lite vemodigt, jag har snabbt vant mig vid att ha två hundar. Dell är ett trevligt sällskap till Ila och en lätt hund att ha och göra med. För det mesta. Hennes stora nackdel är att hon ibland drar iväg och jagar rådjur på promenaden. Det går inte att lita på henne helt, vilket är ovant för mig med Ila som har noll viltintresse.
 
 
Ila och Dell tigger grisklövar som jag hade med mig från Hundmässan.
 
Dell är väldigt bra på att gå i koppel och det har nog varit nyttigt för Ila att gå som en parhäst bredvid henne. Det har nog blivit mer koppelträning än någonsin nu när jag varit hundvakt.
Sedan så är ju Dell en ganska bortskämd hund också så det har automatiskt blivit mer tid i soffan, godare mat, mindre regler och lite andra friheter för båda hundarna under den här tiden... ;)
 
 
Söta BC-brudar
 
 Ila HOPPAR på min vän Frida. I bakgrunden Dell och Frida´s whippet Indra.
 
 
Ila har aldrig varit en hoppig hund och den ovanan försvann fort redan som liten valp. Hon hoppar nästan ALDRIG på folk utan brukar hälsa ståendes på alla fyra tassarna.
Men min stackars vän Frida har hon hoppat på sedan hon var liten valp. Bara Frida. Det är ju ett glatt och lekfullt hoppande, men ganska jobbigt såklart.
Jag undrar varför det är så? Även Frida säger att det inte bara är Ila som hoppar mot henne utan de flesta hundar. Kan det vara något med kroppsspråket?  
 


Kim och Hera
13 December, 2013 - 19:04 / BLOGG: http://www.herak.se

<3 Så fina dom är.

Emelie o Nova
16 December, 2013 - 19:04 / BLOGG: http://nagontingstorre.blogg.se

sv. Ja, det är på både gott o ont. Godis är ju smidigt att stoppa ner i fickan, men samtidigt kan det vara en nackdel med. Nova har ju blivit lätt fixerad vid både godishand och fickan som jag har fått jobba bort. Och att leka som belöning har vi också fått jobba upp. Men det är kul att ha lite alternativ :)
Jag tycker Ila är jättefint, och kul att hon har det i stamtavlan med :)

Mysigt med två hundar, så fina dom är! Man vänjer sig fort, och hundarna med. Ser så härligt ut med snön! Hoppas våran kommer tillbaka snart!

P.S Hundar
22 December, 2013 - 19:04 / BLOGG: http://pshundar.se

Hahaha folk brukar säga att våra BC'n har tappat öronen, men denna tog ju priset! :D
Btw har du samma efternamn som vår Malamute Qilaqs veterinär, det kan ju inte vara jättevanligt... :P

Svar: Ja, visst ser hon rolig ut! :)
Båda mina föräldrar är veterinärer men jag skulle tro att du har träffat min mamma. :)
Felicia Asp Tauni


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback