» Den senaste veckan..

Efter att ha skrivit terminens största tenta i ämnet farmakologi och toxikologi så tyckte jag att jag förtjänade lite ledigt. Så jag har tillbringat senaste veckan hemma i Värmland tillsammans med pojkvännen och djuren. Det är ju ändå där som både Ila och jag trivs som bäst. :)
 
 
En stolt BC som ibland får sitta i förarstolen i traktorn när husse matar korna.
 
Vädret har varit kallt men fint så det har blivit mycket pyssel utomhus och långa hundpromenader. Bland annat så tog jag hand om trädgården för att få bort alla löven inför vintern. Jag vet att jag är lite sent ute, men det är bara så mycket löv! 
På sommaren så älskar jag våra stora lönnar men på hösten är det inte lika kul. I vanliga fall brukar vi ta hjälp och vara ganska många som krattar i ett par dagar, men i år var jag den enda som kunde så då använde jag faktiskt den nyligen införskaffade lövblåsen. Det fungerade fint och jag kunde faktiskt få bort löven från åtminstone halva trädgården innan det blev mörkt. Ila tyckte det var buskul med lövblåsen och fick "eld i brallan" som vi säger här i Värmland. ;)
 
 
 Ila busar galet i löven. Speciellt en minut in i filmen undrar man vad hon tänker... 
 
 
Nu är jag hundvakt åt mammas hund Dell i tio dagar då hennes matte har åkt till Thailand. Dell är Ilas stora idol och sent omsider så har Dell faktiskt börjat tycka att Ila är ganska kul också. Så de leker riktigt bra tillsammans och Dell är ett lugnt och trevligt sällskap till Ila.
 
 
"Det är ekorrar i trädet!"
 
Det har varit sådana härliga dagar men nu är det dags att återgå till verkligheten, åka tillbaka till Uppsala och ta igen det jag missat i skolan. Men helt tråkigt ska vi inte ha, för nu när jag har Dell till hjälp så tänkte jag passa på att åka förbi pappa några gånger och valla in hans får så att det ska bli lättare för Ila att träna där. Det ser både jag och BC-brudarna mycket fram emot!
 
 
Ett suddigt bildbevis på att flickorna till och med delar bädd.
 
 


Nonne
05 December, 2013 - 15:24 / BLOGG: http://www.nonnesnonsens.com

Åh vilken vacker hund hon blivit! Underbar film! Jag tror att hon precis som alla barn har en låtsaskompis:-). Jösses vilket härligt spring i benen.

Svar: Haha, jag tror också hon har en låtsaskompis! Ibland så kastar hon och hennes låtsaskompis leksaker till varandra också. ;)
Felicia Asp Tauni


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback