» Vi har vallat en andra gång

 
 Jag och Ila har vallat för andra gången.
 
 
 
Vi tittar när Dell hämtar fåren och väntar på våran tur.
Jag, mamma, mammas man Kåre och fårägaren Svante.
 
"Kan jag inte få springa snart matte?"
 
En kort film på när vi var i fållan. Ila sköter sig fint, men jag själv är lite långsam och står och funderar för mycket. Dessutom så fastnar jag mellan fåren och grindarna en gång... :) Jag tror jag ska våga vända mig mer med ryggen mot fåren nästa gång så hon kan få driva dem efter mig. Det här är så kul!
 
 
 
 
 
När Dell tagit ut fåren ur fållan och vi var på väg därifrån så gick Ila lös vid min sida och var ganska trött. Men helt plötsligt så var hon försvunnen och jag vände mig om. Då hade hon dragit järnet efter fåren och rundade dem i hög fart. Jag skrek efter henne men det tog ett litet tag innan jag lyckades kalla tillbaka henne... Busiga hund... Nästa gång ska jag vara mer uppmärksam eller hålla henne kopplad till och från hagen ;) Men Ila tyckte såklart det var jättekul.
 
Nästa gång blir i Enköping på pappas får. Det ser vi mycket fram emot!
 


Gårdsbacken
20 Augusti, 2013 - 18:48 / BLOGG: http://gardsbacken.blogspot.se/

Det syns ju tydligt!!! Ila är född till stjärna******

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback