» Kloklippning

Jag har redan klippt klorna två gånger på Ila sedan jag hämtade henne. Det är dels för att de växer som ogräs och för att jag inte vill behöva ta så mycket varje gång jag klipper dem.
 
När hon är ganska rejält trött, men ändå vaken, så brukar jag passa på. Vi har gjort kloklippningen till bara en del av en längre mysstund. Hon ligger på golvet eller i mitt knä. Jag gosar med henne, men ser ändå till att hon ligger stilla, det är inte okej att hon sprattlar massor när jag hanterar henne.  Då och då mellan gosandet så klipper jag klorna på en tass. Det har gått jättebra.
 
Det är viktigt att man ser efter sin klotång och håller den skarp. En äldre klotång med sämre skärpa nyper lite innan den klipper och enligt min erfarenhet så tycker hundarna det är minst lika obehagligt som att bli klippt i pulpan.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback