» Sonja

Jag bara måste publicera en film till på vår fantastiska katt, Sonja.
 
Här ligger hon på rygg i mitt knä och jag kammar henne på magen vilket inte bekommer henne särskilt mycket...
 
 
 
Sonja var en så kallad sommarkatt. En kattunge som någon skaffade över en sommar och sedan övergav. Hon dök upp på en gård som en vän till mig har, mager och eländig när hon var ungefär fem månader gammal. Det var i början på hösten 2008. Hon följde deras steg överallt och var väldigt social, uppenbarligen så var hon ingen vildkatt utan hade bott hos någon. De försökte schasa bort henne då de inte ville ha främmande katter på sin gård men hon stannade envist kvar och var väldigt glad att hon hade hittat människor.
 
Till slut så ringde min vän till mig då hon visste att vi var lite intresserade av att skaffa katt. Jag åkte dit för att titta på henne. Jag fann en omärkt, mager, ung honkatt som var väldigt gosig och hungrig. Vi anmälde det till polisen, men det var ingen som anmält henne saknad. Så hon fick följa med oss hem och i efterhand förstår vi inte att vi hade en sådan tur att vi lyckades snubbla över världens bästa katt på det sättet. :)
 
När hon var lite äldre så kastrerade och ID-märkte vi henne. Nu har hon bott hos oss i nära fem år och under de åren har hon inte skänkt oss något annat än glädje.
 
Jag funderar ofta nyfiken på hennes bakgrund. Vem bodde hon hos? Hur såg hennes föräldrar ut? Varifrån kom hon ifrån? Jag tror hon är en korsning med någon/några former av raskatter för hon är större än den vanliga bondkatten och har den ovanliga färgen creme som jag bara sett hos raskatter. För mig är hon finast i världen och jag har mängder av historier på lager då den finurliga katten har hittat på olika bus och konstigheter.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback