» Ila har börjat löpa!

Under helgen började Ilas första löp, under hennes 11-månaders dag. Vi hade allt börjat fundera över när hon skulle börja.


Löpet verkar ganska okomplicerat, hon blöder inte mycket och är duktig på att städa sig. Men hon är generellt lugnare, inte alls lika intresserad av att bus med hundkompisar utan vill mest sova eller nosa runt. Jag har inte ens försökt stt träna henne, men nu har jag i och för sig inte tränat över huvud taget på väldigt länge då vi haft fullt upp med flytten. 

Inomhus på kvällarna så får hon ha på sig sina trosor då vi gärna vill ha henne i soffan fortfarande. Hon verkar inte bry sig särskilt över dem och de sitter bra, Hurttas Breezy tikskydd. 
Hon går därför unde r nya smeknamn: "Trosan" och "Speedo" nu. ;)

Ila börjar bli en stor tjej nu. Jag måste nog sluta kalla henne för min valp. :)

För er som undrar om hennes PennHIP-röntgen så hade veterinären krångel med att skicka bilderna till USA så svaret har dragit ut på tiden. Men den senaste uppgiften jag fick var att vi skulle få svar denna vecka. :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback