» Att sy en egen WP-sele...

Nu när Ila har blivit äldre så skulle jag vilja prova på lite weight pull-träning på vardagsnivå. Då hon har energi så det sprutar ut ur öronen så tror jag hon skulle tycka att det var en kul uppgift under de kortare promenaderna.
 
Men weight pull-selar måste vara anpassade till den individuella hundens mått för att få rätt dragpunkt och minska skaderisken. Att köpa måttbeställa selar är riktigt dyrt och vi har ju heller inga höga ambitioner inom sporten. Så jag har bestämt mig för att sy en egen! En kompis till mig ska börja med sin korthåriga tax också så jag har beställt hem material åt både Ila och hennes taxkompis.
 
Nu: Soffhund. Snart: WP-hund!
 
Jag har åtminstone varit en hyfsad sömmerska och jag har en symaskin som klarar tuffare material, men det var ett bra tag sedan den dammades av och användes... Jag har dessutom gjort lite efterforskning och tycker mig börja få bra koll på hur en WP-sele ska sitta... Så vi får väl se hur det går. ;)
 
Ila´s ska ha brunt band med guldpasspoal och vara fodrad med svart fleece.
 
En materialfråga:
"Pinnen" som är längst bak på selen. Vilket material brukar den vara i?


ZooZoo-Jenny
30 Mars, 2014 - 14:56 / BLOGG: http://www.ZooZoo.com

Hej! :)

Jag har ett litet förslag som innehåller rabatter på hundfoder! :)

Maila mig gärna, [email protected]! Och spana in vår e-handel www.zoozoo.com <3

(Ps. Vi har en fototävling, "Sveriges Gulligaste Djur" hos oss som startade i fredags, 1:a priset är ett presentkort på 10 000kr!)

Länk till fototävling: http://www.zoozoo.com/sv/photos#sveriges-gulligaste-djur-del2

Anna
10 Mars, 2014 - 14:56 / BLOGG: http://www.scillsen.wordpress.com

Pinnen är i trä :) Jag rekommenderar att du åker till närmaste WP-klubb. Även om man tränar på hobby-nivå då och då är det oerhört viktigt att måtten blir rätt. En instruktör är duktig på att mäts men även de får olika mått dag till dag och det spelar större roll än man tror och du är helt säkert välkommen även om du inte vill träna regelbundet hos en klubb :) Var i landet bor du?

Anna
10 Mars, 2014 - 14:56 / BLOGG: http://www.scillsen.wordpress.com

Nu såg jag att det var ert mycket gammalt inlägg så det kanske inte var aktuellt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback