» Ilas första snö!

Igår kom stormen Sven till Uppsala och idag tog han även med sig.. SNÖN! Det är faktiskt den första snön som Ila ser förutom lite frost en del morgonar.
 
Så jag var tvungen att fota lite, men det var inte de bästa förutsättningarna. Snön var blöt, det blåste och var mulet och jag fotade med mobilen. Så det blev både suddiga och mörka bilder. Men jag publicerar dem ändå, det är ju ändå Ilas första snö!
 
Snö!
Täcket har hon bara på sig i Uppsala när det regnar/snöar mycket. Det är enbart för min egen bekvämlighets skull, Ila skulle inte bry sig ett skvatt om hon blev blöt. Det är för att det är så opraktiskt med en blöt långhårshund när man bor i ett litet studentrum. Hon hinner knappt torka innan det är dags att gå ut igen.
 
Täcket är från Hurtta och sitter riktigt bra på henne. Hon springer lika ohämmat med det som om hon vore utan. Dessutom så är det bra reflexer på det.
 
En långsvansad rumpa på bild..?
 
Reflexvargen.
Dell lånade Ilas reflexväst då jag ville ha någon reflex på båda hundarna. Den västen är jag riktigt nöjd med, Ila använder den i stort sett dagligen! Färgen lyser upp bra, den reflekterar jättebra och jag har dessutom fäst en grön lampa fram på bröstet som är utmärkt att tända när Ila går lös i skogen under de mörka kvällarna.
 
Suddiga busungar
 
 
 
 


Bella, Madde och Ting
16 December, 2013 - 17:11 / BLOGG: http://bellashundliv.wordpress.com

Hej! Vad kul att du hittade till våran blogg, alltid roligt att lära känna syskon :D Vad fin din Ila är, hon är inte så gammal heller va? :) Ser flera likheter mellan henne och Ting, minst sagt den långa nosen som du nämnde ;)
Ting älskade snön, innan den försvann :P Vart har du köpt reflexvästen?, verkar skit bra!

Hälsningar Bella, Madde och syrran Ting

Svar: Ja visst var de lika! Långbenta och långnosade :)
Ila är född första april, mitt lilla aprilskämt. :)
Västan är från Hurtta, modellen heter Twilight. Sedan så har jag fäst en orbiloc-lampa på den. Jag är jättenöjd med den.
Felicia Asp Tauni


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback