» Hon är en bortskämd liten hund.. ;)

 Idag har jag varit och shoppat lite till Ila. Det var en kompis som tog med mig till en hundbutik i Uppsala som jag aldrig varit i förut. Jag är lite av en prylnörd och saknar helt disciplin när det gäller att hålla mig från att köpa en del grejer.. Så det här köpte jag idag till Ila: Nytt träningsgodis, ett tikskydd (grönt såklart) inför kommande löp, och...
 
..ett nytt koppel!
 
 Ruffwear Roamer Leash
 
Har varit sugen på det här kopplet ett tag. Ila går ju nu i en VGW-sele vilket har fungerat bra, men hon är fortfarande ganska spänd i koppel och jag tror problemet ligger i att jag också är så spänd och hela tiden håller koll på hur hon går. Det här kopplet är elastiskt, det har ett säkerhetshandtag framme vid knäppet och ett handtag i änden som man lätt kan förstora för att ha det kring midjan. Mångsidigt helt enkelt.
´
När jag kom hem nu så gick jag en tur med Ila i VGW-selen och det elastiska kopplet runt midjan samt Dell i ett vanligt koppel och halsband. Det gick bra, jag var betydligt mer avslappnad och jag tyckte Ila anpassade sig bra till mig och Dell. Hon drar inte så mycket egentligen, det är mer så att hon har bråttom och far lite fram och tillbaka för att nosa på saker. Jag brukar få tjata på henne en del och det är det jag vill komma ifrån.
Jag tyckte hon anpassade sig bra till det elastiska kopplets mjuka stopp. Tanken är att det kopplet i kombination med selen ska förenkla vår koppelträning maximalt så att jag kan slappna av mer med henne i koppel, vilket jag tror är nyckeln i hennes fall. Vi behöver få mer rutin i koppel.
 
..en ny bädd!
 
 JH Collection
 
Bädden köpte jag inne på Hööks som vi stannade till på innan vi åkte hem. Den var ett rent impulsköp. Jag tyckte bara den såg så mysig ut! Ila har en vanlig grå BIA-bädd sedan tidigare. Den har fungerat bra, och ska ha en stor eloge för att inte ha gått sönder under valptiden. Men den ser inte så rolig ut längre och har många bitmärken på sig. När jag la ner den här bädden på golvet i butiken så gick Ila direkt och la sig i den vilket jag tyckte var ett så gott betyg från henne att jag var tvungen att köpa den.
När hon ska lägga sig i BIA-bädden så bäddar hon länge innan hon kommer till ro, i den här så lägger sig ner direkt. Det var tydligt vilken hundarna favoriserade. Kvalitén och tvättbarheten vet jag mindre om, där har ju BIA-bädden stora fördelar...
 
 Dell la genast beslag på nya bädden.
 
 
Efter ett Dell flyttat på sig så var Ila genast där.
 
 Den gamla BIA-bädden. Den kommer få en ny plats hemma i Värmland. Man kan inte ha nog med hundbäddar! :)
 
 


Ida Ljunggren
10 December, 2013 - 17:19 / BLOGG: http://www.idaljunggren.wordpress.com

Bra koppel! Vilken affär var det? :) bor själv i Uppsala så är lite nyfiken :)

Svar: Brukshundcenter som ligger bredvid Hööks. Jättebra affär! :)
Felicia Asp Tauni

Felicia
11 December, 2013 - 17:19 / BLOGG: http://bordercollienila.blogg.se

Kopplet finns i två olika storlekar, S och M. Jag har S men tycker ändå det är ganska långt så jag skulle inte velat ha ett större.
Det säljs även på http://www.animail.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback