» Promenad i Hågadalen

Helgen tillbringade jag i Uppsala och när det var så fint väder så beslöt vi oss för att åka ut till naturreservatet Hågadalen för att gå en långpromenad med hundarna. Det var jag, Isak, en vän och tre hundar. Uppsala har fin natur och många naturreservat som ligger nära till hands.  
 
 
 
 
Min långbenta unghund. Som byggd för att springa :)
 
Jaktlabradoren Mezzo är en tik som är en av Ilas allra bästa lekkamrater. De älskar varandra och leker väldigt lika. Det blir ofta en tafattlek och de är förvånansvärt jämna i snabbhet. Ila har lite längre ben men Mezzo vinner på mer muskelmassa och explosivitet. Än så länge... ;)
 
 
 
 
 
För snabba för kameran...
 
 
 
Jag har köpt en ny kompaktkamera, en Canon Powershot SX240 HS. Jag hade inte råd med en värstingmodell men är än så länge nöjd med denna. Den tar inte så bra bilder på snabba motiv (som ovan) men dess styrka är en superzoom och att den filmar i fin HD-kvalité vilket jag kan använda mig av när jag vallar. :) Jag är dessutom ingen fotonörd så jag skulle inte kunna använda mig av en kamera med mer avancerade funktioner ändå.
 
 
Ila lurar på att Mezzo ska springa förbi. Hon gör ganska ofta så i snabba lekar och jag misstänker att det är ett vallningsbeteende, men jag ser också att det bara är lek och inte någon mani eller allvar bakom. Så länge hon leker så lägger jag mig inte i. :)
 
 
Även den lilla blandrasen Henry var med. Men eftersom Ila och Mezzo är ett sådant starkt team så blev det lite av en två mot en-situation när Henry skulle vara med och leka. Även om Mezzo och Ila inte var dumma utan bara busade så märkte vi att Henry tyckte det var jobbigt att bli jagad av de två stora hundarna samtidigt. Därför fick han senare leka med dem en och en och då blev det en mer jämn lek.
 
 
 
Här är en film när alla tre leker tillsammans och Ila och Mezzo "mobbade" ut lilla Henry. Spela gärna upp den i HD-kvalité så ser ni ordentligt. Han fick som sagt leka med dem en och en senare. Det tyckte han var roligare. :)
 


Julia
31 Januari, 2014 - 17:00 / BLOGG: http://aktivatassar.wordpress.com

Skoj med ny kamera! :D Försöker fortfarande lista ut den jag fick i julklapp ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback