» Ila - 12 veckor gammal och första dagen på mattes jobb

Idag blev Ila tolv veckor gammal. Jag hade min första arbetsdag för sommaren så hon fick följa med till jobbet. Jag jobbar som Djursjukskötare på Djursjukhuset i Karlstad och där har de ett fint hundstall för personalhundar.
En tjej som går i min klass på Veterinärprogrammet har också sommarjobb där så hennes Whippetvalp Indra och Ila fick bo ihop i samma box. Det gick över förväntan, valparna trivdes bra ihop och de busade inte i boxen utan sov lugnt och sparade buset till promenaden.
Det är bra för troligtvis så kommer Ila och Indra tillbringa dagarna tillsammans även i höst när skolan börjar igen.
 
Ila fick även sin 12-veckors vaccinationsspruta idag och jag fick vara stolt över min lilla hund då hon skötte sig jättebra under undersökningen, charmade mina kollegor och inte sa ett pip när hon fick sprutan.
 
För att fira att liten börjar bli stor så publicerar jag två filmer från gårdagen då vi var hemma hos min mamma. På den första, långa filmen så busar Ila med mammas Border collie Dell och för första gången så verkar Dell tycka att det är riktigt kul och busar tillbaka. På den andra filmen så busar Ila i stället med sin bästa hundkompis Tila på stranden.
Om ni orkar att se på bägge filmerna trots att de är ganska långa och jag har lagt på musik så kommer ni förstå att Ila var riktigt trött när hon kom hem i går kväll. :)
 
 
 
 
 
En smutsig Border collie är en lycklig Border collie! ;)


Nonne
25 Juni, 2013 - 22:56 / BLOGG: http://www.nonnesnonsens.com

Åh vilka underbara filmer<3 Ila ser mycket lycklig ut. Å blir hon inte trött av det där så finns väl inget som tröttar ut henne . Härliga bilder och mycket skoj att läsa om sötnosen.
Ha det bra i sommarvärmen.

Svar: Hon var riktigt trött efter den eftermiddagen och som tur var så höll det i sig till dagen efter då hon skulle följa med till jobbet för första gången. Hon sov mest hela tiden :)Hälsningar Felicia
Felicia Asp Tauni

Gårdsbacken
25 Juni, 2013 - 22:56 / BLOGG: http://gardsbacken.blogspot.se/

Jättefina filmer... Jag satt med ett leende på läpparna hela tiden... :)) Dell lyckas inte stå emot Ilas leklusta till slut. Vad bra att du låter henne träffa så trevliga hundar och att ni låter dem leka tillsammans.
Fanny och Thomas är vallningsbekanta till oss och är superduktiga på hund. Vi har ingen erfarenhet av klicker/shaping alls, förutom att jag brukar ge ett smackande ljud som stöttning och belöning ibland. När valparna var små så lockade jag alltid på dem med detta ljud, ibland i samband med mat... Det viktiga var att det alltid skulle vara ett mycket positivt ljud.

Tack för att vi får följa Ila litegrann i vardagen!
Kram!
/Paula på Gårdsbacken

Svar: Då har Ila en riktigt bra grund för shaping då. :)Jag tycker det verkar riktigt svårt, men ändå att det är en bra träningsform och boken är väldigt informativ. Men jag kanske kommer ta en kurs också innan jag vågar använda mig av det själv. Det är att komma igång och få hunden att förstå hur den ska tänka som verkar svårast.
Kramar
Felicia Asp Tauni


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback