» Ila mår bra!

Operationen igår när de drog ut den trasiga mjölktanden gick bra.

När de tog tag i den med tången så sprack den så de tyckte det var väl befogat att dra ut den då den kunde spruckit när som helst annars. Tyvärr var de tvungna att skära ett snitt i tandköttet och sy ett par stygn för att få ut hela roten. Den var ganska lång och hade inte börjat reabsorberas än vilket tyder på att det kommer att dröja innan hon börjar tappa sina andra mjölktänder.

Ila låg väldigt fint och stadigt i narkosen. Säger de i alla fall, matte själv blev helt plötsligt väldigt blödig och vågade inte vara med alls. :) Det är väldigt jobbigt att se sin egna hund bli sövd insåg jag så jag höll mig i en annan del av byggnaden med ont i magen av oro.

Mina kära kollegor hämtade mig i stället när det var dags för henne att vakna så då var jag med hela tiden. Hon var förvirrad, snurrig och troligtvis hög av det starka smärtlindrandet. Pep hela tiden så som de kan reagera på det preparatet. Men bättre det än att hon har ont.

Vi satt i ett tyst, mörkt rum tills hon var tillräckligt pigg att följa med mig till fikarummet där hon fick ligga inbäddad i filtar. Hon ville absolut inte vara själv. När hon mådde så pass bra att hon fick äta lite mat så kom husse och hämtade henne. Idag mår hon bra och är sig själv igen.

Bilderna är från när hon precis håller på att vakna, samt från fikarummet när hon är vaken men tycker väldigt synd om sig själv. <3

 

 



Gårdsbacken
12 Juli, 2013 - 21:43 / BLOGG: http://gardsbacken.blogspot.se/

Lilla rara Ila...
Vad skönt att höra att operationen gick som den skulle.
Hon ser onekligen lite ynklig och medtagen ut där hon ligger och vaknar till.
Pussa och krama henne från oss på Gårdsbacken

Svar: Hon kände sig väldigt ynklig också kan jag säga. Pep hela tiden och förstod inte alls vad som hänt. Under kvällen innan Isak kunde hämta henne och jag var tvungen att jobba vidare så fick hon vara med en kollega till mig i receptionen som förbarmade sig över henne. Enda sättet som fick Ila lugn var när min kollega knöt fast hennes koppel runt midjan och Ila fick traska efter henne runt i butiken, när hon visade foder för kunderna och så.
Så himla snällt, vi bjöd på tårta till jobbet dagen efter som tack till alla.
Felicia Asp Tauni


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback